Wednesday, January 2, 2008

Apa aku buat?

Im back!!

Salam semua. Selamat tahun baru!!!

Lama aku coti ek. Sebenarnya aku amek cuti 3 hari je... 27, 28 & 31 selebihnya public holiday aku sambung je...

Cuti lelama aku kemana?

Aku kat rumah je.. jgn tak percaya ek!!

Aku jadi mama mithali... spend quality time ngan Tasha.

Bila dia bukak mata je... nampak aku ada, terus dia senyum lebar..then dia golek balik...

Syiok gilers takyah bangun pepagi gi kerja. 26 Dec haritu... ala..entry aku yg last thn 2007..haritu aku n Sham bwk Tasha gi klinik untuk imunisasi umur 1 tahun setengah. Demam lah anak aku tu sehari... cian dia.

27 Dec tu aku cuti. Memang sesuai lah dengan Tasha yg demam tu. Aku duk rumah ngan Tasha anak buah aku 3 orang.

Rutin nyer... terjaga kul 730a.m. Bg Tasha susu sebotol. Tasha tgk mama dia ada.. dia sambung tido.

Bangun kul 10a.m. Bukak tv. Channel 611 CERIA...

Salin diapers Tasha.. golek depan tv. Susu sebotol lagi...

Mandikan Tasha.. aku pon mandi sama... 2 in 1... boleh? BOLEH aje.. cepat sket. Lagipun kalau aku mandi nanti Tasha sure ketuk pintu bilik air.. mama! mama! panggil aku...

Baik aku mandi sekali ngan dia.. ekekeek...

Dah siap mandi...bagi Tasha makan.

Aku kejutkan anak-anak buah aku.. Diorang kene tolong aku layan Tasha sementara aku masak!

Korang jangan tak cayer ek.. aku masak tau! Masak nasik, masak air, masak sup sayur (Fav. Tasha nih) ekekek...

Tengahari pon tiba... makan lah kami anak beranak...

Nak bg Tasha makan.. aku kene follow je mana dia pegi.. makan sambil main. Dia tak reti duk dendiam kat meja then makan. Kat restoran mau pulak duduk diam... hm.. musykil..

Selalunya.. lepas Tasha makan... musti dia ngantuk.. meragam nak tido... buat susu sebotol lagi.. titun... dengan aku sekali titun...ekekekek... anak-anak buah aku.. merayap main entah memana.. lantaklah.. janji jgn tak reti nak balik sudah.. nak tengok acu dia bertukar jd otomen tiga.. cubalah buat...ekekeke

Bangun tido.. selalunya Tasha tido 3 jam je..

TV lagi.. Ceria.... 611.. Tom Tom Bak, Adi dan Ayah, Gerak Geri Gasing, Hikayat Putera Shazlan, Gang Bas Sekolah, Anak-anakku.. Kampung Boy, Ninja Boy.. Ultraman Tiga!!! ekekeke

Macam paham je ...

Selebihnya Tasha main je keje dia. Baca buku ABC dia tu.. conteng buku guna krayon.

Ada satu hari tu Tasha conteng kaki dia guna pen hitam. Habis dari betis sampai ke tapak kaki berceloreng. Aku biar tak cuci nak tunjuk kat Sham. Anak dia yg creative. ekekekek...anak ayah! manja ayah!

Petang tu bila ayah dia balik je.. tokojot tengok kaki anak dia berconteng.. ekekekek...

Buat nescafe untuk Sham dulu... (jangkit dengan aku lah ni)

After that baru aku mandikan Tasha.. ekekek..

Tasha dah lawa baru aku plak mandi.. Tasha pon mengada2 ngan ayah dia lah... tak heran aku dah kalau ayah dia ada... asyik panggil AYAH! AYAH! AYAH!

Pastu aku jenguk dapur lagi... ada ke lauk lagi ni. Anak-anak buah aku ni masak apa pon musti habis. Bagus! aku suka! Tak membazir. Janji ada telur.. pandailah diorang goreng sendirik!!

Malam plak... sesi lepak dirumah.. tak pon merayap tengah malam jalan-jalan carik makan ekekeke...

Harini aku gi kerja dengan lemah nye...

Sempat amek gambau Tasha pagi tadi.. nampak tak bantal Pooh dia tu? ekekek

1 comment:

AziS said...

welcome back kakak ku..hepi new year:)