Monday, December 31, 2007

Kenangan Terindah 2007

Setahun telah berlalu ..
Januari muncul kembali ..
Dengan kehangatan semalam..

Aku bersyukur aku masih hidup..
Masih mempunyai pekerjaan..
ada org yg thn baru takde keje kan?
Aku bersyukur aku dpt suami mcm Sham
yg tak kekok tolong aku kerja2 rumah..

Aku pandang muka Tasha..
Tak sangka aku ni dah ada anak sorang..
Dah setahun setengah dah umur Tasha..

Kematian...

Mcm semalam je baru aku bergurau ngan abah aku..
Ketipkan kuku dia, picit kaki dia..
Gaduh ngan dia pasal TV..
Terbayang-bayang wajah abah..

Kematian Acik disebabkan kanser..
Kehilangan nenek Sham sebab darah tinggi

Tak sangka tahun ni aku jadi anak yatim piatu..
Walaupun aku ada suami dan anak..
Tapi.. takde ayah dan ibu ni lain perasaannya..
Nasib baik aku dapat mak mertua yg begitu penyayang..
dan pak mertua yg lebih kurang je mcm abah aku..

2007 gak aku start berblog..
setelah bertahun-tahun melepak kat umah UjangMd..

2007 gak aku dapat kenal korang semua memember blog...
walaupun secara maya je.. kan?

2007 byk mengajar aku erti kesabaran..
sebab.. kesabaran aku selalu diuji..
oleh org yg lebih tua dr aku! org yang beramal soleh kononnyer!
dan org kuat surau..

Orang tua tu lonely.. sendiri..
Tiada anak, tiada suami (meninggal).
Ada anak sedara pon tak hingin jg dia kot..
Sebab dia itu.. mental!!

Atas dasar Hormat dan Tanggungjawab serta Kesian
Aku bertahan dan bersabar..
Kalau aku tak bersabar... banjir rumah!!

Aku rasa lapar..
ekeke sebab aku tak bekpes tadi..
Bila la opis aku nak pindah..

eh aku dah lari tajuk...

22hb aritu Sham bwk aku n Tasha gi Melaka..
naik beca.. lama dah aku tak naik beca...
Sham plak first time naik beca..
Melaka pon jem sarat barat ek?
Betapa maju nyer..betapa lamanyer aku tak gi Melaka..

Tamat era jenjalan..
start je 2008.. kuliah aku pon start..
actually 31 Dec dah ada kelas.. gilo apo?
aku akan start gi kuliah pada 2hb Januari 2008!!

Bye Bye 2007
Welcome 2008

p/s: aku nak mengandung ah thn 2008 ni kalau ada rezeki! ekekeke.. sapa nak ngandung gak? angkat tangan!!! ekekek..

No comments: