Tuesday, January 15, 2008

KASIHANILAH SHARLINIE...


Aku sebenarnya bukan taknak buat posting mencari Sharlinie ni. Tapi aku ni sedih! Kenapa lah jadi macam ni.. waktu aku form 5 dulu, sibuk bercerita tentang globalisasi, anjakan paradigma lah, dunia tiada sempadan dengan dunia IT!!

Kenapa jenayah mcm ni berlaku. Kenapa anak-anak kecil yg jadi mangsa. Adakah sebab globalisasi ni? Atau sebab MALAYSIA BOLEH tanpa had! Mungkin sebab ramai sangat warga asing kat Malaysia ni. Warga asing diberi kerja. Orang kita plak malas dan memilih kerja. Habis tu camne? apa aktiviti diorang ni kalu tak bekerja?

Tu yang jd kreatif tu agaknya. Culik budak lah, meragut lah. Entahlah...tu tak ambil kira yg black magic nye..

Tasha dah sekolah nanti ada yang aku benti kerja jaga dia. Hantar dia gi sekolah, jemput dia segala...

Lagi satukan, aku bila joint Tasha tengok Tom Tom Bak tu.. ada lah budak yg buat persembahan menari gelek inul tu... apasal la ajar anak bergelek camtu.. yg semestinya mcm tak sesuai budak budak membuat aksi sebegitu. Betul la budak tu tahu apa, tapi kan, orang gila di luar sana yg sex appeal nya ke budak-budak.. ghairah tgk budak-budak...tidak ker itu mengundang bahaya!! Bila kecil manis lah nampak nya... tapi dah besar nanti, nak marah pon tak guna sebab parent yg ajar dan didik dari kecil.

Tasha nanti aku tak tahu lah... yg dia minatnya Ball!! huwa...

AKU BERDOA SEMOGA MANUSIA YG MENCULIK SHARLINIE NI LEPASKANLAH DIA, JGNLAH DISEKSA DIA, SHARLINIE KAN ADA SAKIT ASMA.. DIA MASIH KECIL!! KASIHANILAH DIA!! INGATLAH BALASAN TUHAN!!

p/s: ha.. kan dah panjang lebar aku membebel.

7 comments:

zura lias said...

sy pun x sukerk pasal budak yg gelek gerudi tu..kecik2 dh ajar camtue..besar2 esok kalo dh die gelek cmtue gak..xleh nk alang dh..:D

Hafifi said...

manusia skrg makin kejam nat..hafifi pun sedih, klu sedara hafifi yang kena mcm tu..orang lain kena pn kita sedih gile2..

Princess Redbloodsnow said...

z doakan agar selamat di jumpai
not will be ended in sad ending

...Aminnn...

semoga yg culik die x akan terlepas!!!

nAt said...

>> zura

hmmm... kalu dah besar takleh nak bentuk dah zura...

>> hafifi

kejam n gila tak waras!!! sakit otak!! minta Allah lindungi anak-anak kecil ni..

>> Z

..Amiiinn...

penculik nya takkan terlepas Z, kalau terlepas di dunia, di akhirat nanti menjawab lah dia.. huh!!

aRa said...

Ntah la kak...kadang rasa Msia dah tak selamat lagi...

Peringatan pada sesiapa yg ade anak...plz jgn biarkan anak anda tanpa pemerhatian anda..Sedih tgk kes² mcm ni..

50fifty's said...

yang pelknye.. Bile kene sorok hantu leh lak jumpe pakai bomoh... tapi bile kene culik ngan orang tak leh lak jumpe pakai bomoh... so sape lag jahat.. Hantu ke Orang..:P

Zana Sadri said...

ha ah.. kesian parent dia. mmg geram sgt nape la zaman gini pun ada org tak bertmanadun.

rumah sharlini nie belakang rumah dak kat opis nie. mmg dia kata sungguh tak sangka, rumah tu dgn taman sejengkal n balai polis pun sejengkal dr rumah. tapi... ada jugak yg terlepas diculik. sedih sungguh.

tang gelek gerudi tu.... mmg geleng kepala aku laki bini tgk budak tu tau. sampai ati mak dia biar anak dia nari sampai gitu sekali. huhu