Thursday, November 15, 2007

LAWAK: Bedah Redah

Pagi ni memang aku malas jek... cek email... dak Liza antau aku nih.. best! aku suka hamat!

Korang pon baca lah yer dgn penuh perasaan...


Kat bawah nii ada satu kisah kelakor yang diciterkan oleh seorang perempuan yang hanya mengenalkan dirinya sebagai Bedah Redah! Cerita dia gini...

Sebagai seorang kakitangan kerajaan... bila hari jemaat saja aku suka balik rumah.. pasal masa rehat dia panjang. Tapi hari Jemaat tu hujan dengan lebatnya...
So, Aku tumpang officemate aku sampai depan rumah. Rumah aku ni berbukit sikit... Sebelum turun.. akak tu janji nak ambil aku pukul 2.30 petang...

Hujan kat luar masih lagi lebat... jam hampir ke 2.30 petang.. aku mandi dan sembahyang.... lepas tu bersiap siap tunggu akak tadi datang ambil aku. Jam dah pukul 2.35 aku dah risau.. mana akak ni.. tak sampai-sampai lagi...office masuk pukul 2.45 petang.

Tunggu punya tunggu.. hah.. yang dinanti sudah pun tiba!!!! kereta proton warna cokelat matelik pun berenti kat depan rumah aku. Hujan punyerlah lebat... so aku ambil surat kabo lipat tebal tebal takut tudung aku basah...lepas kunci pintu.. aku terus berlari turun...pasal rumah aku berbukit.. aku kena berlari hati hati..

Sampai saja kat kereta... aku tak tunggu lagi.. terus bukak pintu dan duduk kat tempat sebelah pemandu.. Tapi .. Kenapa akak tu tak jalan. Aku toleh kat sebelah...

Lah... rupanya orang lain!!!!

Aku tengok orang tu.. orang tu tengok aku.... Mulut orang tu siap ternganga lagi...

Ish... siapa ni?! bagaimana aku boleh silap ni... habis tu.. kat luar hhujan lebat.. takkan aku nak keluar..

Aku dengan muka macam kerang busuk berkata,"Err.. bang boleh tulung hantar kat UTM tak?"

Abang tu pun... tak jawap apa-apa agaknya pasal masih tergamam lagi..terus angguk.

Sepanjang perjalanan aku diam... abang tu pun diam... masing masing masih gabra lagi.. Aku lagi lah gabra. EnTah kereta sapa saja aku main redah. Aku malu.. bengang.. rasa muka aku dah di tepek-tepek dengan taik... Aku berdoa semoga aku pengsan masa tu.. tapi sayang.. aku tak pengsan pun.

Bila sampai kat destinasi... aku pun turun... lepas ucap terima kasih. Sampai kat opis aku tunggu kakak yang sepatutnya ambil aku. Bila kakak tu sampai dia tanya aku,

"Pergi naik apa? Kenapa tak tunggu?"

Maka aku citalah peristiwa yang sadis tu.... Ya Allah.. kakak tu punyerlah gelak gila kat aku... Ishhh!!! Sungguh memalukan.

Tapi itu cerita 3 tahun lepas...

sekarang ni...

Abang yang aku tumpang tu.. dah jadi suami aku He..he..he..

Kekadang bila ingat balik.. ish.. malu sungguh. Suami aku pun kata masa tu dia ingat aku nak rompak dia.... he..he.he.he. Aku pun tanya; Kenapa masa tu dia berenti kat depan rumah aku... Then.. dia kata dia nak ambil beg duit kat seat belakang tu pasal dia berenti. Tapi tau tau aku pulak yang masuk..... He..he..he.. sampai sekarang ni.. dia masih ejek aku lagi pasal perisitwa kurang tu...

Tapi kalau peristiwa tu tak berlaku. Maybe aku tak jumpa lagi suami aku yang sowang ini? ihiks!!

So, moral daripada cerita ni : tumpang saja mana-mana balak yang ada kereta untung2 boleh buat laki.... muahahaaa ...


nota: aku ketawa sensorang cam orang gila tadik..malu..

4 comments:

Jun :) said...

Nat..tp sebelum betui2 masuk, cek dulu ensem k tak...wahahahaha....

nAt said...

hehehheee... kalu dah spesis bedah redah ni kak... tak de di anak cek dulu encem ke idak... ekekkeke.. lagi plak rabun jauh... huhuhu

mr. lee said...

kalau salah masuk dalam lory penjual sayur :p mungkin dah jadi bini tokey penjual sayur. hehe :p

Waliz said...

nasib baik tak bawak lari jual kat thailand...hehehe