Friday, November 2, 2007

GUPPY: Nak bagi nama apa ek?

Saper suka bela ikan angkat tangan.!
Guppy... sejak 31 October aritu... aku bela ikan guppy ni kat opis. 9 ekor semua nya. Aku letak dalam 2 balang. Satu balang 5 ekor. Satu balang lagi 4 ekor.

Tapi semlm bila aku sampai opis je.. sekor mati.. tinggal lah lagi 8 ekor. Aku rasa dia mati sebab terlebih makan. ekekekke...

Sham yang belikan aku ikan tu semua... bli kat Jln Pasar.. Pasar Pudu.

Sham kata ikan ni spesis ikan longkang.. cis! Tak payah letak blurp blurp oksigen tu.

Tapi aku letak pokok kangkung kacuk... ekekek (betul ke ek... belasah la ek...) Janji pokok ni hidup float dalam balang ikan aku. huhuhu...

Dah ada boss yang bagi nama kat ikan-ikan aku nih... Rafique, Samad, Azlan, Halwah... ekekek..

Nak bg nama apa ek kat ikan aku ni? Ikan laga aku dulu nama dia Razak. Dah arwah dah.

hm... letak nama Junkopile ok ker? hehehehe... ! larikkkkkkkkk.............. ;D

9 comments:

50fifty's said...

Nat.............. apsal bagi ikan tu nama Azlan.....waaaaa...........

pu3nemo said...

suka yek letak name org..cm kelakar jek..eheheheh

nAt aka nAtsumi said...

>>5050
alamak bro... nama bro azlan ker?... ekekek... manalah Nat tahu...... ok lah tukau lah!... sorry selorry yerk...

>>nemo
best apa letak nama org. leh borak2 ngan dia... hehehehe ;D

arsaili said...

turun tangannnnnnnnnn

nAt aka nAtsumi said...

nat dah lama turun tangan.... kekekek!

eTomyam said...

Pasal nat selalu tulis ekekek, baik ikan tu nama Ikan Kekek

mr. lee said...

ikan masin! glamour apa!? haha :p

Waliz said...

kita pun ada bela ikan guppy ni..dalam pasu bunga teratai...yg bestnye ikan ni boleh membiak dgn cepat..so dari 10 ekor kita beli skrg dah lebih 50 ekor...ingat nak bukak kedai ikan lah lepas ni...

nAt aka nAtsumi said...

>> sepet

ikan masin yer pet.. saman malu baru tahu!! ekekeke

>> eTomyam

Ikan kekek plak... hahahahhahha...

>> kak waliz

yeyeye ada gang.... byk tu kak... try la biak ikan lain plak... ekeeke...pastu bukak kedai ikan kan?