Monday, June 18, 2007

Nat Merapu

Ada ketika kita gembira ada ketika kita sedih. Kadang-kadang kita rasa kita yang paling malang atau sengsara. Hakikatnya ada orang lain lagi yang lagi merana. Rasa sedih tapi tahan airmata, rasa marah tapi tak terluah. Sabar itu ada indahnya. Ada orang memang nampak gembira selalu. Adakah betul dia gembira, ceria segala? Dalam hati dia, dia jelah yang tahu kan. Takkan dia nak cerita kat semua orang!. Mungkin dia buat-buat sibuk dengan kerja untuk lupakan masalah dia. Being hipocrite or disguise? Berpura-pura!

Masalah kalau dikumpul akan jadi sejenis penyakit. Kalau kita baja ia akan menular memakan diri kita juga. Kenapa tak cuba rawat penyakit tukan? Boleh ke buat tak tahu jer? hm? Setiap orang ada masalah sendiri bergantung kepada siapa diri dia! Perempuan masalah lain, lelaki punya masalah pon lain. Belum kahwin tanya bila nak kahwin. Bila dah kahwin tanya pulak bila nak ada baby? Bila dah ada baby pulak tanya bila nak tambah anak. Kalau anda lepas semua stage ok la. Apa kata kantoi kat stage 1 atau stage 2. Belum kahwin lagi or belum ada anak. Tak ke bohsan gilers nak jawab soalan bagai! Stess! Stress boleh mengakibatkan pertelingkahan, baran yang boleh melaratjadi perang besar! Bahaya siot!



Kalau dalam perhubungan takde komunikasi yang positif macam mana ek? Sorang cakap kucing sorang cakap anjing? Egois. Perlu ker? Lelaki jeke ada ego? Camne lak ngan perempuan? Kaum hawa ini takde perasaan ke? Kan mourieys? kuang kuang kuang! Dont take things for granted. Manusia hanya akan appreciate sumthin bila benda atau seseorang tu dah takde. Dah takde nak buat apa? ape ke j%^%& nyer lagi kan? Takde maknanyer kan? Dah meninggal baru nak menangis kat kubur minta maaf. Sorry seems to be the hardest word! Betul gak kan? Nasi dah jadi bubur boleh makan lagi, tapi kalau nasi basi? Bagi ayam makan jelar kan. Habis ke ayam tu makan? Kalau ada gandum, apa agaknya ayam tu makan ek? hm?

Kalau marah lebih baik diam. Elok ke berdiam? Sampai bila nak diam. Entah? Sabor jeler. Nobody is perfect rite. Anggap lah begitu. Put yourself at certain standard, that I dont wanna be like her or him. Kalau kita layan orang gila, mesti orang lain pulak kata kita gila kan? Bila marah kalau kita berkata-kata, tentunya kita emo. Not being rational! Tapi kalau kita diam, fikir dulu sebelum cakap lagi baik. (cakap mmg senang kan. TAPI. kalau asyik kene hentam je siapa tahan kan? mesti nak menjawab punyer!) Apapun.. kemaafan adalah dendam yang terindah. Salam.




nota: esok malas nak update blog. esok nak jadi belalang jer. noktah.

1 comment:

Orked said...

Semua ini kadang² akan buat kita tersiksa Nat, tapi itulah pelengkap kehidupan.