Monday, April 21, 2008

Selamat Pagi Semua

Aku kan tengah lapar nih...

camne ek?

huhuhu....

Leh tak cerita pasal pisang pagi ni?

Kat depan umah aku kan, ada pokok pisang tau..kira dah jadi trademark umah akulah.. arwah abah aku tanam. Abah aku kan rajin berkebun. Tangan sejuk orang kata. Sekali tu adalah anjuran orang politik kat tempat aku nih!! buat pertandingan lorong tercantik. Oleh itu, pada suatu pagi yg indah, ada 2 orang kuat lorong telah minta kebenaran untuk mengemas depan rumah aku. Dia kata nak cantas dedaun sket2 plus potong daun2 pisang yg terlebih ke jalan. Aku benarkan saja lah kan. Apa lah sangat..

Tengah aku usha luar, sekali tu aku nampak 2 orang kuat masjid ni tengah potong pokok pisang arwah abah aku... siap cabut akar sekali lak tu... anak-anak pisang pon abis... aku pon rasa nak BERTUKAR dah!! tadi kata nak potong sket2 jek!! Apa ke hal nyer nih! Nak aku ajar kang, sorang nih tok imam... apa dia tak belajar menghormati jiran. Apa hak-hak jiran!

Dah tu nak menang lorong tercantik punya pasal leh letak pasu bunga kat depan umah aku. Bunga kertas lak tuh!! Tahu lah umah aku ada pokok orkid, pokok belimbing buloh, pokok bunga melur ngan pokok pisang jek.

Yang aku marah tu sebenarnya, dulu waktu abah aku ada lagi, takde satu makhluk kat tempat aku tu yg berani nak wat camtu! Potong pokok kat umah aku sesuka hati! TAPI bila abah aku dah takde, diorang berani plak! Aku plak yg duk kat umah tu, anak pompuan abah aku je... tu yg diorang berani tu...

Aku bengang punya pasal kan, aku angkat pasu-pasu pokok bunga kertas tu ... aku humban balik kat umah makhluk perosak pokok abah aku tu...aku mencik ngan orang yg gila nama gila kuasa macam dia nih!! Yang makhluk lagi sorang tu cuma jd kerbau cuck idung je... ikut je apa orang kuat surau nih cakap.

Sambil dokong Tasha aku humban pasu-pasu tuh! aku tak hingin pokok bunga dia tuh... biar umah aku ada pokok pisang je... itu hasil titik peluh abah aku... yg diorang dengki tu apasal. Siap nasihat kat aku yg pokok pisang tak sesuai tanam depan umah!! HAH!! tu yg buat aku makin bengang tu.... ko tu dah lah penduduk tetap nak bersuara plak ngan aku yg anak jati MALAYSIA tau!! bukan jenis lalang yg time PIALA THOMAS tu sokong negara lain!! CHIS!!!

Aku ngan family aku nak tanam apa kat depan umah sukati aku lah.. aku yg bayar cukai pintu cukai tanah setiap tahun woi!! Ada aku mintak duit ko ker? Poyostos!! Nak menang jalan tercantik punya pasal, sanggup sakitkan hati jiran.

Sekarang!! bila parti pembangkang menang kat tempat aku nih, aku nak tengok ada berani tak dia potong pokok-pokok kat umah aku lagi! yg peliknya, rumput umah aku panjang taknak lak makhluk ni tolong mesin!! kalu tak save duit aku... ini gi potong pokok pisang yg mendatangkan hasil!! Memang gila kuasa tul!

Lepas nih, jgn harap aku nak bagi muka kat makhluk ni lagi. Sarang tebuan jgn dijolok!.. memang mak abah aku tak pernah ajar aku jd kurang ajar! tapi kalu dah sampai pijak kepala camtu... memang mintak2 kene sekolah ngan aku tu nanti!




LOVE GAME - TAGGED BY KU INA

This is another of those Linky Love game where you only have to tag 10 person in one post but still there is no actual limit (you can tag more if you want!). Once tagged, you have to copy paste the link in this post, and make them grow!Do not delete any of the links and be honest to yourself!
BennyLiew, RamblingMoo, Mum & Kids In Wonderland, Judelittle, Our mini blogsphere, Rooms in My Heart, http://janiceng.blogspot.com/, ChinNee, Jo-N, LadyJava's Lounge, Apples Of The Eyes, aNgRiAniWoRLd,persismutiara, Along Arman, papa mafia, kuina, nAt

Saper lak ler yg aku nak link kan nih!! hm... jom skodeng...

>> Hummy musuh Doyok
>> Doyok musuh Hummy
>> Muncet
>> Cikgu Azis
>> dak Apiz
>> En Budin ;)
>> abangLong
>> waliz granny
>> 5050

pepanjangkan lah link ini yer... kengkorang ramai kawan blogger all over the planet kan? ekekkekeek....


2 comments:

50fifty's said...

Betul tu Nat ko beduk je mamat/minah tu. Takpun ko santau je die.. bagi busung. huhuhu batu apinye aku... aku dapat bayangkan kalau aku bejiran ngan ko.. takut....

hUmmY said...

sunggo kojaq!

mmg harus dilempor pon pasu tu kat uma de!

lebey elok tas pale!

ahahahahaha!

*jd firestone!

;p

WOI!

bile mase jd musuh doyok ne?

hahahahaha!